Антикорупційна рада при Київському міському голові на наступному засіданні розглядатиме питання про масові порушення видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами.

28 вересня 2016 року відбулося спільне засідання робочих груп Антикорупційної ради при Київському міському голові, на якому було прийнято рішення винести на розгляд Антикорупційної ради питання масових, систематичних та умисних порушень видачі дозвільних документів на розміщення зовнішньої реклами.

Антикор підтримав Асоціацію операторів зовнішньої реклами України, яка звернулася з листом щодо  порушення КМДА встановлених законом строків видачі дозвільних документів.  

«Станом на сьогодні, КМДА не розглянуто 1 382 заяви учасників Асоціації про продовження строку дії дозволів на розміщення зовнішньої реклами, порушуючи чинне законодавство, яким визначено 10-тиденний термін для видачі або вмотивованої відмови у видачі дозволу. Заяви подані у період з 2011 до 2015 року. Окрім цього, КМДА не розглянуто у встановлений Законом строк 428 заяв учасників Асоціації про видачу/продовження дозволів на розміщення зовнішньої реклами у 2016 році», - зазначається у зверненні Асоціації.

Як відомо, уповноваженим органом на прийняття рішення щодо продовження/відмови у продовженні строку дії дозволу є КМДА. До повноважень Департаменту містобудування та архітектури належить надання пропозицій з проектом відповідного рішення. Асоціація наголошує на умисному не виконанні дозвільним органом (ДМА) своїх обов’язків. Також Асоціація звертає увагу, що до розгляду відповідних заяв ДМА ставиться вибірково. Наприклад, розпорядженнями КМДА від 31 08.2016 року № 780, 782, 783, 786, 787, 779 продовжено строк дії 219-ти дозволів на розміщення наземної реклами та видано 303 дозволи на нові місця розміщення. Водночас, заяви від учасників Асоціації залишаються не розглянутими через упереджене ставлення ДМА. Не розгляд заяв Асоціація пояснює корупційною складовою та ознаками службової халатності.

«Ми піднімаємо питання про неправомірну перевагу одних суб’єктів господарювання перед іншими та вибірковий підхід щодо розгляду заяв зі сторони КМДА. В той час, коли ми активно обговорюємо процент скорочення зовнішньої реклами в місті Києві, чомусь видаються дозволи на нові місця. Так мова йде про скорочення зовнішньої реклами? Чи просто потрібно видати нові дозволи новим компаніям?», - зазначила у своєму виступі голова Асоціації Оксана Поліщук.

Як повідомлялося раніше, Асоціація зверталася до Київської адміністрації та ДМА як робочого органу з питань реклами, з запитом на публічну інформацію щодо результатів розгляду заяв, поданих її учасниками протягом трьох останніх років. У своєму запиті Асоціація просила надати копії відповідних рішень (розпоряджень, наказів) в разі вирішення заяв по суті. 15 липня 2016 року ДМА повідомив про відсутність інформації щодо прийнятих КМДА рішень за реєстраційними номерами дозвільних справ, які були зазначені у запиті Асоціації.

На засіданні робочих груп було прийнято рішення витребувати у ДМА інформацію про стан опрацювання усіх зазначених Асоціацією заяв. Також прийнято рішення витребувати інформацію про нарахування КП «Київреклама» плати за тимчасове користування місцями розміщення зовнішньої реклами за час бездіяльності КМДА відповідно до вказаних 1382 заяв.

Також на засіданні прийняте рішення скласти запит щодо підстав, порядку та результатів процедури повторної перевірки отриманих від балансоутримувачів погоджень для подання заяв на дозвільні документи, яку проводить КМДА протягом останнього місяця.

Прослухати аудіозапис засідання можна за посиланням