5 квітня відбулось останнє підсумовуюче засіданні профільної постійної комісії Київської міської ради з розгляду проекту рішення щодо внесення змін до Концепції розвитку зовнішньої реклами у столиці. Підготовка і розгляд цього документу тривали майже рік, протягом якого було проведено численні робочі зустрічі між фахівцями міської адміністрації, учасниками ринку, депутатами та експертами галузі.

В результаті тривалих дискусій депутати схвалили цілий ряд пропозицій, в тому числі частину правок, направлених Асоціацією до проекту документу. В подальшому вони мають бути розглянуті на пленарному засіданні Київради.

Базові принципи реформування зовнішньої реклами в Києві, по яким вже досягнуто спільне бачення галузі та муніципалітету можна  сформулювати  таким чином:

-  скорочення реклами має по місту має скласти 50% від існуючого парку конструкцій, бути органічним і прозорим, запобігати виникненню ситуативних преференцій для будь-якого існуючого або нового оператора ринку. Галузь зацікавлена в збереженні рівних конкурентних умов для всіх операторів ринку - незалежно від величини їх парку конструкцій. А муніципалітет зацікавлений у відсутності підозри його чиновників у корупційних маніпуляціях;

-  для підвищення прозорості та створення основи довгострокового розвитку і місту, і бізнесу необхідно створити «схеми розміщення» - публічні карти міського простору з чітким позначенням на них місць розміщення та типів  рекламних конструкцій.

 

Важливим  залишається питання механіки реалізації норм і правил, передбачених новими Правилами. Зараз учасники Асоціації та представники КМДА домовилися про перехідний період, під час якого буде проведено скорочення кількості конструкцій, розроблені Схеми розміщення рекламних конструкцій, напрацьований механізм їх реалізації. Протягом місяця можна буде підбити підсумки такої роботи, зважити плюси і мінуси можливих підходів для формування довгострокової концепції.

«Асоціація операторів зовнішньої реклами України в черговий раз підкреслює свою готовність до глибинного комплексного реформування галузі і вже робимо це за власний рахунок. Такі реформи мають бути прозорі, зрозумілі та чесні, а головне - впроваджуватися на партнерських засадах» - зазначила Оксана Поліщук, голова Асоціації. 

Саме тому Асоціація та її члени зараз зосереджують зусилля на щонайшвидшій реалізації проекту само-реформування галузі на практиці.

Асоціація формулює необхідність таких нагальних наступних дій:

-  консолідація всіх добросовісних операторів зовнішньої реклами Києва — підписання з муніципалітетом документу, який зафіксує базові принципи реформування та пропорційне скорочення кількості рекламних конструкцій;

-  активна участь всіх зацікавлених операторів у розробці та найскорішому впровадженні «Схем розміщення». Такі Схеми на всю територію міста мають бути розроблені і затверджені муніципалітетом до кінця року.


«Для нас дуже важливо реформу в місті реалізувати. Такий крок – демонстрація відповідальності галузі та готовності до конструктивного партнерства з владою в інтересах міста та киян. Головний фактор, що впливає на успіх реформування галузі - узгоджені дії влади і бізнесу. Реформування може бути успішно реалізовано тільки в партнерстві. Муніципалітет має виступити гарантом стабільності правил та підходів, забезпечити видачу дозвільних документів. Бізнес, на таких умовах, гарантує інвестиції та швидку реалізацію реформи, яка забезпечить стабільні надходження до бюджету.

Хочу наголосити, що саме кияни є партнерами в бізнесі зовнішньої реклами. Томущо майже 50% обсягу коштів від рекламодавців оператори віддають до міського бюджету. Зовнішня реклама – єдиний вид реклами, що наповнює міський бюджет», - наголосила голова Асоціації.

 

За матеріалами прес-служби Асоціації