Ринок зовнішньої реклами потребує оновлення і вдосконалення законодавчої бази, оскільки ті виклики, які постали перед цією сферою в останні роки, вимагають комплексного вирішення. А чинний закон про рекламу не може врегулювати всіх проблем. Такого висновку дійшли в Антимонопольному комітеті України після дворічного дослідження рекламного ринку в усіх регіонах. Про це йшлося під час робочої зустрічі фахівців АМКУ з керівництвом Асоціації зовнішньої реклами України, операторами та іншими учасниками ринку 1 березня в Києві.

Серед головних проблем, що гальмують розвиток галузі – адміністративні, підкреслили в АМКУ. Саме через відсутність уніфікованих вимог на національному рівні місцеві органи самоврядування впроваджують власні локальні правила, які створюють додаткові перешкоди бізнесу, і часто навіть не передбачені законодавством. Це стосується передусім видачі дозволів на розміщення наземної реклами.

Доходить до абсурду. Наприклад, у Львові, Луцьку та Хмільнику для того, аби отримати дозвіл на розміщення наземної конструкції, оператору необхідно подати до робочого органу топогеодезичний знімок місцевості, де стоятиме борд, а в Одесі операторів змушують надавати спеціальну техдокументацію про надійність конструкції.

Найбільш проблемні для операторів ринку Дніпропетровська, Черкаська, Запорізька і Сумська області. На цьому наголосила голова Асоціації операторів зовнішньої реклами України Оксана Поліщук. Кричущі факти порушень фіксують у Дніпрі, Мелітополі, Черкасах та Сумах. Крім того, Оксана Поліщук підкреслила: регіональні відділення АМКУ в зазначених областях не достатньо комунікують з учасниками ринку, тому не вся інформація про порушення відома в Києві. Навіть більше, оператори на місцях часто не знають про заходи стосовно проблем ринку, які проводять місцеві підрозділи АМКУ.

За результатами зустрічі представників АМКУ з учасниками ринку домовилися у двотижневий термін удосконалити документ, і вже після цього подати його на затвердження. В Антимонопольному комітеті будуть рекомендувати Кабінету Міністрів підготувати законопроект, який дасть змогу встановити прозорі правила роботи галузі та цивілізовано регулюватиме відносини між бізнесом і місцевими органами влади.